Utsidan räknas, insidan avgör!

Kost.

Publicerad 2013-12-03 14:00:00 i

Som fotbolls spelare är det viktigt att äta rätt och få i sig rätt mängd kolhydrater, protein och fett. Såklart är det viktigt för andra människor att äta rätt också men eftersom jag tränar så behövs det rätt kost för att bli starkare och orka hålla ett bra tempo och prestera på alla träningarna.
 
Man kan säga att man ska äta så att "vågen" är lika tung på varje sida och det är något man får ändra efter sig själv det är inget man kan säga att så och så mycket ska du äta, utan det är individuellt från person till person. 
 
Såhär ska eran "våg" se ut när ni har ätit "rätt".
Här har i som sagt ätit mer kolhydrater (pasta, bröd, potatis)
Här har ni ätit mer fett och protein (F=smör,olja osv) (P=kött, fisk och fågel)
 
Rätt mig om jag har fel men det var på det här viset jag fick det förklarat för mig igår under vårat kost-samtal vi hade med laget igår :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Instagram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela