Utsidan räknas, insidan avgör!

Är det rätt eller fel att ha 18 som ålders gräns för tatueringar?

Publicerad 2013-07-28 23:22:29 i

Jag tycker att det är fel att man ska behöva vara 18 år för att få sig en tatuering, om man har bestämt sig för en tatuerig och är helt hundra på att det är helt rätt för en själv tycker jag man ska göra en. Jag har en tatuering och jag är nu 16 år det var tufft innan jag hittade någon tatuerare som var villig att göra en tatuering på en som var underårig men hade föräldrarnas medgivande. Det spelade ingen roll, till de första stället jag var hos sa tjejen som jobbade där att dom hade bestämt sig alla tatuerare i Gävle att är man seriös ska inte tatuera på personer som är under 18 år. Det tog flera månader innan jag hittade en tatuerare men till slut så tipsade min klasskompis om en tatuerare som höll till vid Valbo ( en bit utanför Gävle ). Jag tycker det borde vara 16 som ska vara mini åldern :)
 
 
Den här texten har jag tatuerat in men jag valde en anna stil på min text lite mer skrivstil. Jag är super nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Instagram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela