Utsidan räknas, insidan avgör!

Friends Arena

Publicerad 2013-07-28 22:51:00 i

       
På väg till friends arena vilket var en bit där bussen vi åkte parkerades.
Framme vid friends arena och det kändes som om det var 100 grader varmt...
 
Jag har tillsammans med mitt fotbollslag idag varit och kollat på EM-finalen. Tyvärr var inte Sverige med dom åkte ut i semifinalen mot Tyskland som vann hela EM. Såklart hade det varit roligare om Sverige var med i finalen men jag trycker dom var gjort ett bra EM trots allt. Vi fick en jättebra plats, inte för långt upp och inte för långt ner. Vi satt på första etage i mitten och snett nedanför oss stog tv4 studion. Det var så himla stort inne i arenan och jag tyckte den var jätte bra och snyggt där inne, den påminner lite om en hockey arena då menar jag inte till plan och prublikmässigt men till de utanför/runt om. Om inte det var nog så fick vi åka brynäs bussen till och från Stockholm, det var folk som fotade bussen när vi åkte genom stan på väg hem. Det tyckte jag var lite kul, som om dom trodde det var brynäs laget var på turné till Stockholm.
 
I halvlek så kom Svenska damerna in på plan och gick ett helt varv kring plan för att tacka för supportet. Det skrevs tidigare i veckan om att svenska damerna mådde dåligt på grund av den tunga förlusten mot Tyskland, det kan jag förstå. Helt ärligt var det en tung förlust för en själv som satt i tv soffan och skrek sig hes. Jag kan säga att många av de svensak spelarna hade tårar i ögonen. Förbundskaptenen Pia Sundhage kunde inte hålla sig utan fick springa ut från planen, antagligen för att det var för mycket känslor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Instagram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela