Utsidan räknas, insidan avgör!

Helgen.

Publicerad 2013-09-22 23:57:03 i

FREDAG-
Jag la ju ut ett inlägg på fredags eftermiddagen om att hur skönt det var att det äntligen var fredag. Jag slutade egentligen 15:40 men min lärare skulle iväg så vi fick sluta 20 minuter tidigare vilket var bra för mig för att jag skulle i väg och ta mina stygn pappa hämtade mig utanför skolan så fort jag slutade. När jag väl kom till hälsocentralen blev jag ärligt talat lite nervös, jag blev nervös av hur det skulle se ut om jag skulle bli äcklad/ledsen/glad/rädd. Som tur var så gick allt bra, det var bara ett hål som inte läkt ihop riktigt men enligt sköterskan så var det helt ofarligt. Mamma hade varit i Stockholm torsdag och fredag så vi hämtade henne i stan. Vi hade lite bråttom så det var bara hem och käka (pappa hade köpt kina/thai mat medans jag var på hälsocentralen) och sedan åka iväg till sandviken för DM final i flockor 15. Vi vann med 2-0 mot Gefle IF så jäkla bra vi vann för andra året i rad! Hur bra är inte mitt lag då??
 
Lördag-
Syrran hade match klockan 11:00 (dom spelade 4-4) efter det var det bara att packa bilen och sedan dra iväg till efterlängtade stugan dom det kändes som det var år och dagar sedan jag var där. Jätteskänt att se alla stugor, vattnet och mormor som jag egentligen bara har pratat med i telefonen. På kvällen gjorde jag och min morbror något som vi alltid gör och det är wok. Då är det vi som äger köket och vi bara beordrar vad dom andra ska göra. Jag älskar det! Det har blivit som en tradition för varje år! Vi använder bara köket till att koka riset och nudlarna, allt annat gör vi på grillen. Det blev lite kvar så jag ska käka det till lunch imorgon.
 
Söndag-
Idag var det dags för hemfärd, vi åkte lite tidigare för att vårat division 3 lag hade match mot hofors klockan 17:00 och samling 16:00 så måste vi vara hemma i tid. Matchen gick jättebra, vi vann med 6-0. Det var en bra match av oss faktiskt! Men varje gång jag sitter där bredvid vill jag bara vara med och spela men nu är ju säsongen slut och jag få hoppas på en bättre säsong närsta år och då får vi se om vi skaffar damlag eller om vi spelar division 1 än. Jag ska ta till vara på den här tiden nu med rehab träning nu så jag kan komma tillbaka starkare än någonsin ! Jag ska göra allt för att ta mig till div 1 laget eller damlaget hur det nu blir :)
Imorgon har jag studiedag och jag hade tänkt att jag skulle göra mitt hem prov i bråk vi fick i fredags.
 
God natt!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Instagram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela